Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

tirsdag 22. februar 2011

Gi-bort!

Jeg kjenner at våren er på anmarsj, og føler trang til å rydde.
Da først og fremst i garnlageret.
Kan det ha noe med at jeg kjøpte masse garn i går...?  Og DA røyk den selvpålagte kjøpestoppen...
Vel, vel... I'm only human

Jeg strikker mindre og mindre med bomullsgarn, og så er det blitt liggende litt garn fra "tidenes morgen" (les: begynnelsen på min strikkekarriære, les: -80-tallet)).

Her har vi:
#1: Tykt bomullsgarn fra Solberg Spinneri, lyse blått, 4 á 200 g
#2: Heklegarn 12/3, hvit, 2 á 200 g
#3: Tykt bomullsgarn fra Solberg Spinneri, lyse blått, 180 g (ikke vanlig spunnet, men har litt annen struktur, se bilde nedenfor)
#4: Silke-Tweed fra Drops, assorterte farger, 4 á 50g + litt til...
#5: Fin-ull fra Rauma Uldvarefabrikk, hjemmefarget med te, 2 á 50g
#6: Fin-ull fra Rauma Uldvarefabrikk, mintgrønn, 3 á 50g + litt til...
#7: Fin-ull fra Rauma Uldvarefabrikk, hjemmefarget med rødvin, ca. 3 á 50g
#8: Ukjent bomullsgarn, grønn, ca. 100g
#9: Ukjent bomullsgarn, hvit, ca. 50g
#10: Spinell fra Solberg Spinneri, mintgrønn, ca. 70g
#11: Ukjent, tykt bomullsgarn, sort, ca. 50g
#12: Ara fra Dale Garn, mosegrønn, 2 á 50g
#13: Cotton Soft fra Paton, candy rosa, 3 á 50g

Nærbilde av noen av nøstene...
Dersom noe av dette er av interesse, skriv det i kommentarfeltet, så kan det bli ditt! :-)


PS: må bare beklage de dårlige bildene, tatt med mobilkamera som har sett sine beste dager :-)

14 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Jeg hekler en del igjen, så bomullsgarn har steget litt i gradene til meg for tida :-) Er gjerne med på å hjelpe deg med å rydde - gemalen hadde nok fått sponk hadde han visst at jeg viser interesse for andres overskuddslager av garn ;-)

Ha en flott dag - klem Siv

Anita Tørmoen sa...

Deilig og rydde litt i garnlageret:)

Nina sa...

Lykke til med ryddingen. Tok mitt mikroskopiske garnlager for noen uker siden. Deilig å få litt orden i sakene.

maska sa...

Jeg kan også hjelpe deg med garn-rydding.
Her brukes både bomull og ullgarn.
Ha en fin dag.

lena sa...

Hei, deilig å få ryddet i garnlageret sitt da:)
Jeg er veldig interessert i:
#4: Silke-Tweed fra Drops, assorterte farger, 4 á 50g + litt til...Og siden jeg har ei snuppe, likte jeg veldig godt #13: Cotton Soft fra Paton, candy rosa, 3 á 50g.
Så hvis du skulle trenge hjelp.....så får de ett godt hjem:)

Retrobaby sa...

Hei! Den silke-tweeden ropte på meg, så jeg krysser fingrene for å vinne den! :)

Tovepia sa...

Jeg burde vel ikke melde meg på dette, men 1 og 4 tiltrakk meg:O)
Ha en flott dag, klem fra meg;)

Anonym sa...

awh, har nettopp forelsket meg i finull til tovavotter *blunkeblunke*
/myr

Ingrid sa...

Jeg har også en del bomullsgarn, og det har jeg brukt til å hekle luer til kreftsyke på Radiumhospitalet, Oppmuntringslua på Facebook. Det å få rydda i lageret og samtidig hjulpet andre er en vinn vinn situasjon. Anbefales:-)

Marina sa...

Heisann :)
Jeg har netopp fått dilla på bomullsgarn :) Og likte nr. 1, 6, 9 og 13.
Dette var en smart måte å bli kvitt garn man ikke får brukt opp selv, kanskje jeg skal røske opp i garnlageret mitt også, har en del garn jeg ikke får brukt opp :)
Mvh Marina :)

`Hekla` sa...

Heisann. Huff har du fått den berømte våryr rydde sauen over deg du da...;-) skulle gjerne ha hatt den jeg også snart.. Men den kommer vell etter hvert ...håper jeg. Synes nr 13- var heeeelt nydelig jeg da...har sikkert fått til noe pent av dette garnet ja;.)

Felisi sa...

Så flink du er til å rydde! Ser ut som du blir kvitt mesteparten også gitt.

Stubbetufsa sa...

Morsomt med rydding!
Jeg er interessert i det de andre ikke vil ha!
Noe må det da kunne brukes til!

Retrobaby sa...

Tusen takk for fint garn som kom i posten i går! :)