Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

mandag 28. februar 2011

Bestemor i oransje

Det sies at Haruni betyr Bestemor på høyalvisk (Quenya) (et konstruert språk av JRR Tolkien), men etter intens søking på nettet, har jeg ikke kunne bekrefte dette.



Min Bestemor er i allefall praktfull, i hele sin oransje prakt!
Hun er dog modifisert; diagram A er erstattet med glattstrikk, og økningene er gjort hyppigere. Man får da et litt "grunnere" sjal som ikke går så langt ned på ryggen, og passer perfekt som skjerf. :-)


Et veldig raskt og gøy prosjekt!
Jeg bare elsker de praktfulle bladene!

LilleGull måtte prøve, for hun vil også ha et så vi kan være LIKE :-)

Garnet er en gave fra Lise, et feilkjøp fra hennes side, Abuelita Baby Merino Lace.

FAKTABOKS
Pinne#: 4 mm
Garn: Abuelita Baby Merino Lace
Vekt: 100 g
Forbruk: 384 m

Har mer garn, så det kan hende det blir ett til... ;-)

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Herlig farge, og jeg liker at de kan fungere like så mye som skjerf!
Abuelita er et godt garn, jeg strikker nå av tjukk abuelita, nydelig;)
takk for hyggelig mail, spennende!
Nyt rester av februar, klem fra meg;)

Elins Strikkeri sa...

Så flott det skjerfet blei, det passa godt til både liten og stor!!

Citronmoster sa...

Wau hvor ser det lækkert ud. Man bliver rigtig i forårs-humør af den lækre farve :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så fint det ble - du er tøff som tør å endre et sånt mønster :-)

Ha ei fin uke - klem Siv

Anita Tørmoen sa...

Så flott den ble. Jeg synes den passer rett inn i VM jeg:)

`Hekla` sa...

Jøsse navn hvor flott skjerf!! Det var helt topp. Skjønner godt at du likte dette ja;)
Ps så flott at du vil sende meg litt garn:-) har du en mail adr så sender jeg deg min adr osv..?

Nina sa...

Så fint sjal/skjerf :-D Skjønner godt at Lillegull også har lyst på!
Klem

Judith sa...

Nydelig bestemor!
Det er det vakreste sjalet jeg vet om.

LivM sa...

Så lekkert det ble. Og knall vårfarge, akkurat som det jeg strikket for Projo!

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, her har det blitt vårlig og friskt siden sist jeg var innom!
Sjalet ble kjempefint! Oransje er jo i tiden (jfr Ski-VM), og dessuten skal jo orange gi energi.
Boleroen din med pelskant litt lenger ned her var superfin!
Ha en fortsatt fin uke!

Anonym sa...

Så deilig å se at flere tør å strikke med orange! Elsker den fargen! =D Og sjalet ble jo nydelig!

Synnøve sa...

Friskt og fint, absolutt! :)