Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

mandag 18. januar 2010

TTT - ting tar tid...

Både graviditeter og babytepper!
Vi ble omtrent ferdige på samme tid.
Selv om jeg ikke begynte for 9 måneder siden.. :-)

Jeg fant ikke noen mønster jeg likte. Litt kravstor til slike tepper; ikke store hull som små fingre kan henge seg fast i, ensfarget og reversibelt mønster. Dette begrenset mulighetene noe.
Men! På CC-Vest på Lilleaker så jeg et teppe i flettestrikk på begge sider og falt pladask!

Et enkelt teppe, planlagt å bli 75x75 cm (sånn cirka). 134 masker lagt opp, sjekket at strikkefasthet stemte = piece of cake! (trodde jeg..!)
HA! 60 cm bredt! Tenker det blir vognteppe, jeg... Flettestrikk trekker strikketøyet litt sammen. Vi får se, etter blokking blir det nok litt bedre.*kremter*

Men jeg må innrømme, dette teppet var litt langdrygt.. Samme mønster omatat og omatat... Ikke en felling i mils sikte... Det gjorde godt å felle av!

Men det er noe av det deiligste jeg kan tenke meg! Håper babyen vil trives i det, stort eller lite teppe!

Teppet er strikket i Lerke, pinne # 5,5. Garnforbruk: 6 nøster á 50g, ca. 690 m. Etter vask og blokking ble det 65 x 80 cm.

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Det var lurt!
Flette på begge sider!
Det ble nok et fint vognteppe, i det minste!
Klem til deg!

Jordmor-Hanne sa...

Det ble veldig fint da! Det må jo være trøsten eter alt arbeidet :)

Anonym sa...

Skal hilse fra Prinsessen og si "Ke-eh", som betyr noe sånt som toppers. Fast plass om dagen er mellom saueskinnet og pleddet, og etter smilet om munnen å dømme er det ingen ting i verden som kan måle seg med det!
Tåler vaskemaskinen godt også :-)