Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

torsdag 28. januar 2010

St. Olavs #2, The Boy Hat

Ja, da var den også ferdig!
Barnelue til kreftrammede ved St. Olavs Hospital.
Passer hode ca. 50cm.

Den er strikket i LERKE fra Dalegarn på pinne #3.
Oppskriften er hentet herfra.
Den veier 35 g.









Denne var lett å strikke, og lett og variere i størrelse; det er bare å variere garntykkelsen og pinnestørrelsen.
Det blir nok en til GullKlumpen snart... :-)
Likte kronene spesielt godt!

5 kommentarer:

Inger sa...

Så fin lue! Likte godt fellingen :)

Fidus sa...

Denne luen har jeg også strikket! Flott lue! Takk for at du stakk innom bloggen min, hyggelig at du hilser på.

AnitaK sa...

Så flott luen din ble. Jeg har også strikket denne tidligere og synes den var supergrei. Sånne tovapølser som du har i ett tidligere innlegg har jeg også liggende. De skulle bli ett sitteunderlag (mekket av dattera) men ligger like godt i en haug fortsatt :)

duBedåre sa...

Så utrolig snill du er som strikker til St.Olavs! Denne lua havner sikkert hos en takknemlig mottager.

Flott lue, og veldig pen felling på toppen!

Fin blogg, jeg kommer igjen! (o:

Anonym sa...

Det var en artig felling på denne luen, det ble veldig dekorativt. Kjekk blogg du har!