Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

torsdag 5. november 2009

Søtt og syrlig!

I mange år har jeg laget julegaver til nære kollegaer, sånn spiselige... Siden jeg egentlig ikke så glad i søtsaker, var det litt underlig kanskje at jeg fant en oppskrift på Lemon Curd ("sitronkrem" på norsk) som skulle bli det årets gave. Laget en prøve-bætsj. Den forsvant på 4 dager. Det ga en pekepinn om at dette kunne bli en suksess! På glasset hang jeg også oppskrift på scones. En ny bætsj er laget og nyyytes på hjemmelaget brød med kremost ved siden av en kopp god te! Mmmmm!!!!

3 kommentarer:

M sa...

Så kjekt at du vil være med på Bloggedamer40+!
Jeg håper du vil følge min personlige blogg også.
Klem,M
Ps...synes sjalet du har strikket var SÅÅÅ fint!!!!ds!

Hilde C. sa...

Nå lærte jeg noe nytt. Jeg visste ikke at det het sitronkrem på norsk, og har lurt masse på hva det kunne kalles. Jeg lager også dette innimellom, og det er knallgodt :-)

Hanne sa...

Lemon curd er såååå godt! Jeg lager alltid en porsjon til jul og påske (og en og annen gang ellers også), men her hos oss er det bare jeg som spiser det. Ubegripelig.

Jeg bruker setersmør, som er litt saltere, pluss at jeg tilsetter et par teskjeer vaniljesukker av den "ekte" typen. Jeg syns det blir veldig godt.

Smaker himmelsk på Sætres tynne speltkjeks, og lyse skonrokker. (hvis man ikke gidder på bake scones, da).