Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

fredag 13. november 2009

Mor på prøve...

Pulsvanter sto på "bestillingslista" etter at det første paret ble passe til DukkeLise. Egentlig startet jeg med å strikke de til meg selv, men da LilleGull så garnet... "Det er jo den fargen jeg liker ALLER best!". Da kunne ikke Mor gjøre annet enn å rekke opp, og starte på noe som passet henne. "Og perle-mønster på! Helst hjerte!". *sukk* Dette er ikke akkurat min sterke side, sying/brodering, men jeg gjorde et hederlig forsøk. Raidet perlehaugen til LilleGull og sydde på. LilleGull var strålende fornøyd! De er strikket i Muskat, pinne #4. Når det første paret var ferdige og på hendene til LilleGull, utbyter GullKlumpen "Sånne vil jeg også ha! Men i sort, da...". "Og med dødningehode i sølv!!" De er strikket i Senjagarn (kjøpt på Nille), 2 tråder, på pinne #6. Tiden vil vise om Mor klarer å fullføre oppdraget...

1 kommentar:

Jordmor-Hanne sa...

Je syns ditt hederlige forsøk var virkelig bra! Skikkelig fint arbeid :)