Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

fredag 11. september 2009

Möbius

Jeg har lenge fundert på hva jeg skal bruke garnet jeg kjøpte på Handpaintedyarn.com til.

Etter å ha brukt mye tid på nettet, fant jeg "det rette"!
Möbius ("sjelevarmer"). Som utdannet realist, er jo dette "tingen" å strikke! Det er en runding med en halv vri..

Jeg la opp 190 masker ved hjelp av Cat Bordhis metode (lagt ut på YouTube). Rundpinne #4,5 lengde 120 cm ble brukt.
Garnet er Baby Alpaca, hovedfarge Petrolio, med Rojo Amaranto til kant. Jeg hadde først tenkt med dobbel perlestrikk, men det ble 2x2-ruter isteden; avbrutt av en omgang vrangstrikk og en omgang rettstrikk.
Dette rett og slett fordi at midt på, blir det en omgang "vanlig" strikk... (dette er jo en möbius..) midt på. Og jeg syntes det så rart ut med bare EN stripe midt på, så da strikket jeg derfor noen flere..

Den ble kanskje litt stor (jeg er str. S på overkroppen), så neste gang (ja det blir flere!) skal jeg redusere maskeantallet, strikke den litt bredere.... Neste skal bli smalere og lengre... en i glattstrikk...

1 kommentar:

Hanne sa...

Jeg har også strikket en sjelevarmer á la denne, men min ble også for vid. Fikk lyst til å prøve igjen, for jeg har sans for "konseptet".