Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

tirsdag 25. august 2009

Volanger, MYE volanger!

Jeg fant et nydelig garn, Brilla, i garnbutikken i våres (da det var 25-30 grader! og ga løfter om en deilig, varm sommer og en deilig brun hud...). Blankt og skinnenede lå det der, fristet meg til å kjøpe det! Og det gjorde jeg. 3 nøster i syrlig grønn! Jeg hadde ingen direkte planer, men et sommerskjerf..? eller heklet hoftebelte...? Sommerskjerf! med volanger! "Enkelt" tenkte jeg. "Volanger lager man jo bare ved å dobble maskeantallet noen ganger!" Mens jeg satt der og strikket med pinne #3, og svetten rant (av varmen!), meldt tvilen seg. Ytters på volangen blir det jo 1000 masker!! Og det ble det! Sånn cirka. Det var nesten ikke plass til alle maskene på en 80 cm rundpinne! Men flott ble det (syntes nå jeg, da!). Endene er spisse for å lage en litt mer spennende avslutning. Rettkant passet liksom ikke inn. Jeg plukket opp masker fra midten av "bærestykket" og strikket volangen til ønsket lengde. Kantene rullet seg sammen, men etter blokking ble det bedre. Glad jeg laget dette; jeg har fått mange flotte kompliment!

1 kommentar:

Anita sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen. Du strikker jo utrolig fint da. Jeg er også veldig glad i å strikke, men det går så mye raskere å sy ;)