Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

tirsdag 18. januar 2011

Tovede langvotter

Etter lang tid med kaldvær, og ikke varme nok votter, ville jeg strikke meg lange votter og tove de slik at de ble tykke og gode!
Jeg hadde ikke noen oppskrift som passet; alle oppskriftene jeg så på var forskjellige, selv med ca. samme tykkelse på garn.
Da må man improvisere.

Man tager hva man haver:
Man haver Østlandsgarn og pinne #5.
Disse ble da (selvfølgelig) for store, og bæres nå av Drømmemannen :-)

Jeg har prøvd å skrive med en oppskrift, som du kan finne ved å klikke her.
Jeg vil sette stor pris på om du gir meg beskjed dersom noe er uklart eller feil!


Lengder og bredder:
                             Utoved      Toved
Lengde:                 47 cm          33 cm
Vidde, håndledd:     13 cm        11,5 cm
Vidde, nederst:    17,5 cm         15 cm
Tommellengde:        8 cm          6,5 cm
Topp-bord:            30 cm         20 cm




FAKTABOKS
Pinne#: 5mm
Garn: Østlandsgarn
Vekt: 137 gram
Forbruk: 274 meter

8 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Deilig med stor tykke vanter, det var vel en som ble veldig glad for dem.
Ha en fin dag, klem.

Anita Tørmoen sa...

Så flotte de er. Sikkert godt at de er så lange i skaftet.

Ruth sa...

Deilig med lang vott. Jeg husker enda hvor grusomt det var å få sne nedi votten. Det har aldri vært kaldt nok her til å bruke sånne votter, men de to siste vintrene har det vært og det og ingenting varmer like godt som skikkelige tovavotter. Herlig.

Den hampevotten din ser god ut, men fikk du ikke vodt i fingrene? Skummelt. ;) Ha en god dag.

Snertne sneller og små nøster sa...

Votter har ofte en tendens til å bli for korte, eller er det kanskje jakkene mine som er litt for korte - hmmm.....Uansett, det så deilig ut med skikkelig lange og tykke votter :-D

Ha det godt - klem Siv

Tovepia sa...

Alltid godt med lange votter, da kan man velge å brette ned eller brette opp, kjempefine!!
Takk for tips om garn og størrelser!
Nyt uka videre, klem fra meg;)

Stubbetufsa sa...

Kreativt!
Det er så godt å føle at man kan sjøl, det er bare å tørre å prøve! Og du er flink!

Nina sa...

Så flink du er - Kan tenke meg at Drømmemannen er fornøyd :)
Klem

Elins Strikkeri sa...

Fine og gode votter du har strikka til mannen!!