Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

torsdag 21. oktober 2010

Spjong!

Spjong, spjong...
Slik beskrives i allefall disse sokkene; Spring Forward, designet av Linda Welch.

Disse er en gave, så jeg skal ikke si til hvem :-)

Det gikk med 74 g Austermann Royal, Pink, som tilsvarer 300 m garn.
Disse ble strikket på pinne 2,25, men lagt opp på pinne 2,75 for å få en litt mer elastisk åpning. Jeg strikket også en mønsterrad ekstra på skaftet, da jeg ofte syntes sokker er litt for korte.

Det er første gang jeg strikker av dette garnet. Helt OK å strikke med, men helt FANTASTISK å ha på bena (måtte jo ha de på bena under "fotoshuut"). Garnet er laget av 60% merino, 20% nylon, 10% cashmere og 10% silke. Må jo bli deilig!


Disse sokkene er grunnen til at jeg umiddelbart trengte sokkeblokkere.
Mimouna lurte på om den ene sokken i forrige innlegg ikke hadde en makker.
Joda; her henger de til tørk :-)

8 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Flotte flate sokker, uten å være dampet helt flate! Lurt med de pappskivene inni!

Snertne sneller og små nøster sa...

Lekre :-) Det er ikke mer å si om den saken :-D

Elins Strikkeri sa...

Nydelige sokker,fint mønster og flott farge!!

Vibekes lille ullne sa...

Nydelige sokker og jammen er det ikke samme mønster jeg har brukt til sokken min. Flink er du som har stikket to også, jeg har fortsatt bare en ..sukk! Ha en fin helg! :)

ASK sa...

Der var et nydelig mønster og en flott farge på sokkene dine!
Ha en riktig fin helg :-)

Kelsina sa...

Nydelige sokker! Royal er et herlig garn.

lise sa...

Supre sokker - og flotte sokkeblokkere... Jeg skulle liksom sage ut noen i finér, men har ikke fått ut fingen enda.

Felisi sa...

Lekre sokker! Kanskje jeg må gå igang med par nr 3 i dette mønsteret...

Fine sokkeblokkere, men blir ikke sokkene veldig vide når de blokkes...?