Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

onsdag 22. september 2010

Bella Bella

Jeg liker Bella!
At vottene er flotte, har sikkert 1000 andre vist i lang tid, men så er ikke jeg en av de som adopterer nye ting raskest heller..

LilleGull ville ha like. Heldigvis er det lett å endre størrelse; gå med i pinnestørrelse og garntykkelse... vips så har du mindre votter! Eller du kan sjekke denne linken.

Garnet er PT3 (en gave fra Renate), en deilig lillafarge. Perfekt til Bella-votter!
Brukte pinne 5. Det gikk med nesten 2 nøster, dvs. 75 g, og jeg strikket den korte varianten.

Jeg strikker stramt, så disse passer en smal damehånd.
(Et lite apropos...jeg har måtte rekke opp endel prosjekt i det siste.. dette var dessverre intet unntak. Jeg hadde snudd hesteskofletten... Det ble ikke fint!)

Ha en ellers frisk og solfylt dag! Snart på tide å bruke vottene :-)

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelige votter og lilla er en flott farge som virkelig hører høsten og vinteren til!
Votter er faktisk greit å strikke synes jeg, det er sokker som er min akilleshæl:D
Her regner det, så jeg tror jeg står over vindusvasken som sto på programmet....
Kos deg og klem fra meg;)

Vibekes lille ullne sa...

Flotte votter! Jeg er også en av de seine, og har planer om mitt første par bare jeg får garn i hus. De blir jo like varme og gode for det! :)

Nina sa...

Åh, så fine votter! Og så lilla da - min favorittfarge! Får veldig lyst til å strikke et par til meg selv.
Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Her har jeg ikke vært inne før, men her var det hyggelig du :-) Disse vottene står vel omtrent øverst på trettenåringens ønskeliste, men jeg kommer ikke helt i gang - har aldri strikka fletter heller..... De er jo flotte (i tillegg til at det er Bellas), så jeg bør vel kanskje hive meg i det først som sist ;-)

Ha en flott dag og klem fra Siv

Ps legger meg til som følger jeg

Kort og Søm sa...

Disse vottene var kjempe fine!
Flott farge du har valgt.

Hilsen Fredrikke :O)

Siri @ Strikk og tøys sa...

Hmmm... disse fikk jeg lyst til å strikke i julegave til ei jeg kjenner. Takk for inspirasjon! Liker fargen du har valgt :-)

Tina sa...

Så nydelige votter! Liker dette mønsteret kjempegodt, men får aldri somla meg til å strikke det selv... :-)

Citronmoster sa...

Fine votter og en skøn farve du har valgt :-)

Lindas hobbyhjørne sa...

For noen fine votter du har laget og en lekker farge :)
Ha en fin kveld.

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flotte votter i nydelig farge!! Har hatt planer om å strikke desse lenge men har ikkje komen så langt:

Tea Kristin sa...

Liker disse vottene så godt! :) :) De er superdeilige, og den lillafargen var herlig! :)

Felisi sa...

Herlige votter, jeg elsker fargen! Jeg er også en av de treige, og har ennå ikke prøvd meg på disse vottene, men det kommer nok ;)