Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

tirsdag 6. desember 2011

Unisex?

Er dette for alle?
Går tøffe mannfolk med dette rundt halsen?


Heter du Stephen West, gjør du nok det, men det er ikke alle som er like tøffe.

Den var veldig rask og gøy å strikke, men kanskje litt for lang i "snippen".
Oppskriften gir deg mange muligheter til å velge garntykkelse og smale eller brede striper.

Det som er snasent er den lille åpningen i den ene enden, som du kan stikke skjerfet gjennom, slik at det blir et moderne "smette-skjerf"! Stilig, syntes jeg :-) Blir flott på en herremann på vei til jobb, strenende gjennom Oslos gater.

Neste blir i tynnere garn, og lage det litt mer "skjerfete" i fasongen.

FAKTABOKS
Mønster: Scarlene (Ravelry-lenke)
Pinne#: 6mm
Garn: Abuelita Tjukk Merino
Vekt: 165 gram
Forbruk: 330 meter


Vel, dette er en julegave, og jeg får vel se om mottageren er like tøff som Stephen West. :-)

3 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg syns S. Wests skjerf og sjal er råstilige og dette var ikke noe unntak. Det ligger nå i køen min. Jeg syns mannfolk godt kan bli litt tøffere i klesveieen jeg også. Jeg tror foresten mange er det.

Håper du har en fin adventstid og at du koser deg av alle krefter.

Vibekes lille ullne sa...

Stilig skjerf og smetteåpningen er jo genial. Synes veldig godt menn kan bruke dette, men jeg hadde ikke hell med Herbivore-skjerfet som jeg strikket. Det ble rekket opp igjen til slutt. Enig med Ruth, de kan godt bli litt tøffere! :)

LivM sa...

Det er bare aldeles tøft! Håper mottageren også synes det!
Er innom for å ønske deg en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR!