Dette blogger jeg om..

2009 (51) 2010 (88) 2011 (46) 2012 (2) 2013 (1) Alt mulig annet... (38) Award (3) Barn (22) Bikini (2) Eget design (6) Farging (1) Frodo (2) Garn (9) Give-away (7) Gullkorn (1) Hage (3) Hekling (8) Hodeplagg (23) Hullmønster (14) Interiør (18) Jul (9) Julegavealong 2011 (8) Kalender (5) Kjole (4) Kos (5) Ny start (1) Nålefilting (2) Oppskrift (21) Ord (8) Overkropp (17) På føttene (25) På hendene (11) Rundt halsen (31) Sitteunderlag (3) Strikking (103) Toving (10) Utfordring (4) Wow.. (1)

fredag 18. juni 2010

Monkey Feet

Etter 10 dager med litt til-og-fra-strikking er endelig mitt første par "ordentlige"(!) sokker på føttene, ferdige! (ikke blokket, men....)....
*trompetfanfare*
Fikk tips av folket på Uformelt om at disse sokkene passet for en uerfaren sokkestrikker. Oppskrift finnes på Knitty og mønsteret er Monkey. To ting jeg ville endret på: større vrangbord (litt tykk i leggen så de holder seg ikke godt oppe), og liker ikke "plukke-opp-masker-hæl" (vet ikke hvorfor, de ble OK, men...) Ellers skal de nye sokkene få være med på telttur i helge, så de får en knallstart på sitt nye liv som sokk, og ikke bare garn! :-) Disse er strikket i Austermann Step (gave fra Hemmelig Venn Birgitta :-)) på pinne #2,5. Ha en alldeles nydelig helg!

10 kommentarer:

Citronmoster sa...

Skønne sokker. God weekend :-)

Vibekes lille ullne sa...

Flotte sokker! Kunne ønske jeg fikk inspirasjon til å strikke et par lekre sokker også! God helg! :)

Elins Strikkeri sa...

Flotte sokker du har strikka! Håper du har bra vær på telt turen i helga:))

Renate sa...

Disse sokkene var skikkelig fine. Jeg er ikke like flink til å kommentere, men jeg følger med ;) grunnen til at jeg kommenterer i dag, er fordi jeg tror du bør sjekke bloggen min ;)

Nina sa...

Så dine sokker! Ser ganske komplisert ut, spør du meg.
Håper du hadde en fin teltur :)
Ha en god uke!

Tussi sa...

Takk for oppmuntrende kommentar hos meg!
Flotte sokker - sa du uerfaren sokkestrikker?
Tror jeg ingenting på, disse ser jo helproffe ut :)

Findus sa...

Fine sokker ! Forresten en koselig blogg du har :) ha en fin kveld !

Judith sa...

Gratulerer! Tommelen opp for så flott første par sokker.

AnitaK sa...

Kjempefine sokker!

strikkedilla sa...

Superlekre sokken. Er veldig koselig i bloggen din